Sorana Cirstea byla hostem nejnovějšího dílu podcastu "La Fileu." Rumunka se mimo jiné rozpovídala o vlivu marketingu na sport ze svých vlastních zkušeností. Uvedla konkrétní příklad z doby, kdy jejím sponzorem byla světově známá značka Adidas.
Sorana Cirstea je bývalou 21. hráčkou světa. Svého kariérního maxima dosáhla v roce 2013. Za svou kariéru získala dva tituly z okruhu WTA. Ten druhý vyhrála minulý rok v Istanbulu.
Když jste hráčkou v užší světové špičce, máte mnoho sponzorů. Na kurtu si fanoušci pravděpodobně vždy všimnou značky oblečení, kterou hráči oblékají. Rumunka ale nyní v podcastu "La Fileu" promluvila o tom, jakou roli ve sportu hraje marketing. Použila příklad ze své vlastní zkušenosti, kdy podepisovala smlouvu se značkou Adidas.
"Pamatuji si na to, když jsem s Adidas podepisovala smlouvu. Po celou dobu, vzhledem k tomu, že si mysleli, že jsem hezká sportovkyně, mi říkali: Je lepší být hezká a být v TOP 20, než být ošklivá světová jednička."
Zobrazit příspěvek na Instagramu
"Když jste v TOP 20, jste na očích dvacet čtyři hodin denně, sedm dní v týdnu, každý týden, každý turnaj. Tehdy si uvědomíte, že plníte nějakou jejich kvótu a vše je o marketingu. Nejlépe placení jsou například Američané, Číňané a Japonci. V Japonsku je nejlépe placenou sportovkyní Naomi Osaka, která je zároveň nejlépe placenou sportovkyní ve všech sportech v posledních letech," řekla Cirstea.
"Jde o trh. Velká Británie se dobře prodává, Španělsko také. Špatně se naopak prodává východní Evropa. Všude to není stejné a hodě záleží také na vaší povaze. Konkrétně, jak dokážete inspirovat lidi a jak vystupujete na veřejnosti. To je také důležité," vyzdvihla Rumunka.
Sorana Cirstea byla Adidasem sponzorována v letech 2006 až 2016. Následně uzavřela smlouvu s New Balance.