
Japonský tenista Yosuke Watanuki se během turnaje v Indian Wells postaral o jeden z nejpřekvapivějších a nejzábavnějších momentů sezóny. Když v zápase proti Francesi Tiafoeovi sáhl po plechovce Pepsi a s úsměvem ji ukázal do kamery, nikdo netušil, že tím odstartuje příběh, který mu přinese nejen životní vítězství, ale i nečekanou sponzorskou smlouvu. Jeden doušek, jeden forhend navíc, a svět tenisu měl nového virálního hrdinu.
Yosuke Watanuki, nenápadný japonský tenista, se během březnového turnaje v kalifornském Indian Wells stal doslova senzací. Jeho příběh není jen o sportovním výkonu, ale o tom, jak může jediný autentický a neplánovaný okamžik ovlivnit kariéru sportovce. V zápase třetího kola proti Francesi Tiafoeovi, který byl jasným favoritem a zároveň šestnáctým hráčem světového žebříčku, se Watanuki ocitl pod velkým tlakem. Hra se vyvíjela dramaticky, a když byl blízko ztráty druhého setu, rozhodl se udělat něco naprosto nečekaného.
Požádal rozhodčího o plechovku Pepsi, kterou následně demonstrativně zvedl a s úsměvem ukázal do televizních kamer. Tento moment vyvolal smích nejen mezi diváky, ale i mezi komentátory. Jason Goodall, známý svým smyslem pro humor, okamžitě poznamenal, že to vypadá, jako by si Watanuki říkal o sponzorství. Co však původně působilo jako spontánní a nevinný žert, začalo během několika hodin žít vlastním životem. Video z tohoto momentu se začalo šířit po sociálních sítích, a lidé z celého světa ocenili Watanukiho lehkost, lidskost a smysl pro humor.
Co však bylo ještě zajímavější, byl fakt, že po vypití Pepsi se jeho výkon skutečně zlepšil. Statistici si všimli, že jeho průměrná rychlost forhendu vyskočila ze 77 na 80 mil za hodinu. To se samozřejmě stalo dalším bodem, který přispěl k rostoucí popularitě tohoto momentu. Watanuki nakonec porazil Tiafoea 6-4, 7-6 (8-6), čímž si připsal jeden z největších skalpů své dosavadní kariéry a postoupil do čtvrtého kola prestižního turnaje. Byl to jeho nejvýraznější výsledek na turnaji Masters.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Na celou situaci nezůstala lhostejná ani samotná společnost Pepsi. Ta reagovala velmi rychle, zaslala Watanukimu dárkový balíček, ve kterém byla mimo jiné personalizovaná láhev s jeho jménem a stylové tričko s nápisem „80 mph, big win“. Tím to však neskončilo. Společnost se rozhodla využít jeho momentální popularity a navázala s ním oficiální spolupráci. Watanuki se stal součástí kampaně, v níž byl prezentován jako sportovec, který „jede na Pepsi“. V několika krátkých propagačních videích předváděl své dovednosti, a zároveň zůstal sám sebou, skromným, zábavným a přirozeným.
Pro Watanukiho to byl obrovský posun. Ještě před rokem bojoval se zraněním kolene, které ho vyřadilo z aktivní sezóny. Jeho návrat nebyl jednoduchý, nejen fyzicky, ale i psychicky. Indian Wells tak nebyl jen obyčejný turnaj, byl to návrat na světovou scénu, znovuzískání víry v sebe sama a potvrzení, že jeho místo je mezi elitou. Přestože v dalších turnajích, například v Miami a Busanu, nezopakoval stejný úspěch a vypadl hned v prvních kolech, jeho příběh zůstává silný.
Lidé si jej zapamatovali nejen díky vítězství nad Tiafoem, ale i díky tomu, jakým způsobem se prezentoval. Nešlo o žádnou kalkulaci, ale o spontánní moment radosti a uvolnění. Právě to v dnešní době fanoušci oceňují nejvíc, autenticitu. Zatímco jiní sportovci své sponzory vychvalují v rozhovorech nebo nosí jejich loga, Watanuki se k partnerství s Pepsi dostal tím, že byl sám sebou.
Jeho příběh tak ukazuje, že někdy stačí jediný okamžik, který sice původně vypadá jako vtip, ale v kombinaci s výjimečným výkonem a osobním kouzlem může otevřít dveře do úplně nového světa. Ať už Watanuki v budoucnu dosáhne čehokoliv, moment s plechovkou Pepsi mu už nikdo nevezme, stal se totiž součástí tenisové historie, i kdyby jen té virální.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
